BLOGGER TEMPLATES AND Gaia Layouts »

Followers

Wednesday, September 28, 2011

andainya ia suatu andaian semata-mata

hello readers and stalkers ,,

macam biasa laa kan, balik keje penad jea la yang ade , pastu terus ngadap laptop dan mengonlinekan diri . hishhhh , da tade keje laen ke aku ni selaen nak online 24 jam ! haha , memang da tade bende laen nak buad pon .. so , ni jea la yang mampu .

hari ni memang half day is a good day and another half is actually bad laa jugak kan . lawatan dari russia dok aku setlekan , sumpah penad mak oiii . ramai laa pulak delegators dorang niey ..

so, back to the topic .. kenape entry aku gini pulak kan ? ermmmm , agak pening memikirkan benda yang da sememangnya pening . damn betol kann .. 

perkataan andai and kalau memang da cukup sebati dengan umat manusia zaman moden sekarang ni tau . aku pun ta paham . bila cakap sikit kompem ade :
kalau ta jadi cemane ?
eh , andai salah cemane ?
bermacam-macam lagikk laa andai and kalau ni kan. 

bagi aku , aku memang superb ta kesah dengan perkataan ni , sebab aku sendiri pon gua jugakk kan ..
hahah , nobody perfects laa dalam dunia ni .. 
kadang-kadang manusia memang ta boleh nak tengok kita lebih sikit , pantang tau , ade jea nak dengki nye . 
aku cukop takod dengan kes2 gini . kadang2 yang kawan bole jadi lawan and sebaliknya .. bukan hape , aku rasa macam da give up ngan life aku sendiri gara2 dengan nak ngadap manusia cam haram jadah ni .
bodo jea kau ni kan . ta pernah nak puas dengan apa yang kau ada . andai kan laa kau ni kat tempat aku memang kompem kau rase ape yang aku rase . 

aku paham laa life aku ta sebaek life kau , tapi kau kena engat yang langit ta selalu cerah . jangan terlalu bangga dan bongkak dengan apa yang kau ada dan rasa sebab hidup ni macam roda . ada masa kita kat atas and ada masa kita jatuh macam nangka busokk !

aku tengok kau ni da cukop bongkak dengan hidop kau , tapi aku diamkan aje sebab sape laa aku nak tegor kau kan . haiskkk ! manusia memang mudah lupa and memang cepat riak dengan life yang baru ciputt happy tue ..

aku cakap gini bukan bermakna aku jeles tapi sebab kau terlalu nak show off sangat , orang laen pon ada life sendiri jugak tapi tade laa nak show off macam kau kan . 

haha , mesti engat ni entry luahan dari hati aku kan ,, tapi korang silap . aku lompat2 blog macam katak and at last terbaca entry ni .. so, i think i should share benda gini ..
boley kita muhasabah diri sikit merenung salah silap kita sepanjang hidup kat bumi yang Allah pinjamkan kat kite ..

aku da mula membiasakan diri hidup kat dunia ni tanpa ada orang sayang dekat aku , tue yang aku cuba praktikkan . so , life must go on and never give up yea ayn .. i know i can do it . tak perlu suruh orang sayang kan kita sebab sayang tue akan datang sendiri , takpe laa kalau kau ta sayang aku tapi aku memang sayang kau .. 

one day , u will realise it .. 
remember that friends can be enemy anytime and anywhere ..
and enemy can be your friends one day ..

i gotta go , nak mandi and nak cooking time bersama my sis .. 

p/s: agak rajin pulak buad entry sekarang . ahaksss .. tapi entry yang lari tajuk .. haha ..

kbai !

0 comments: