BLOGGER TEMPLATES AND Gaia Layouts »

Followers

Tuesday, October 18, 2011

kepada -NYA aku mengadu segala-galanya

agak lama tak update blog disebabkan sebokk dengan BULAN BAHASA KEBANGSAAN laa pulakk , hadoiii , sumpahh penin aku dibuatnya . macammacam kerja nak kena buad sampai kena stayback till 12 midnight tau .  haha . sian aku kan ..dah macam staff yang dibayar gaji pulakk .. tapi takpe , bagi aku tue sume da adat laa dalam dunia pekerjaan kan . dengan satu sen elaun pun tak dibayar aku taknak merungut sebab aku tau yang one day nanti ganjaran yang Allah sediakan untuk aku lebih besar . Amin . 

agak lama aku menyepi and tak update apaapa pun dekat blog ni . tapi aku puas sebab dah beberapa lama ni aku jatuh macam nangka busuk and now aku da bangkit semula nak enjoy hidup macam biasa . in a few days ni aku da pikir macammacam, dapat macammacam and banyak lagi lahh , Alhamdulillah Allah tue maha mendengar  doa hamba hambanya . Aku tak putus putus berdoa kepada Nya supaya dia memberikan aku kekuatan yang kuat untuk harungi life aku sekarang ni . 

And in a few days ni jugak someone ni which is one of pegawai aku kat tempat keja dah share something yang aku rasa sangat boleh dijadikan pedoman hidup and teladan . sumpah aku suka sangat bila dea share something ngan aku .

Ayat dea yang aku rasa sangat best is ...

"FIND HIM, SEEK HIM IF YOU WANT TO KNOW YOURSELF"

aku sangatsangat paham maksud ayat ni . dea ada jugak cakap yang selama ni manusia dekat dunia , bila ada masalah baru nak mengadu kat Allah s.w.t. . and aku sangat agree sebab aku pun sama jekk macam orang laen. bila aku ada masalah barulah teringat nak mencari and berdoa kepada-NYA. tapi bila aku happy sedikit pun aku tak berkongsi and bersyukur dengan-NYA .

aku sebenarnya dah penat and dah tak larat sebab aku rasa aku dah cuba nak mendekatkan diri aku dengan kau tapi .. kau sikit pun tak layan . sumpah aku penad tapi aku tau one day nanti kau akan layan aku jugak macam dulu . tapikan , Allah tak suka umatnya cepat berputus asa . aku cuba yang terbaek untuk membetulkan apa yang tak baik dimata kau and apa yang tak betol pada pandangan kau . Bukan aku taknak berusaha tapi aku penad sebab kau terlalu ego . 

aku tak kesah if kau rasa kau boleh hidup tanpa aku . cuma satu jea aku nak kau tau ,, aku sayangkan kau and aku tunggu kau layan aku macam dulu tak kira bape lame sekalipun . dalam setiap doa aku , tak pernah aku putus putus berdoa supaya hubungan  kita dilindungi .

mungkin kau belum bersedia kan . takpe. aku tunggu kau oke . 

aku just nak say aku rindukan kau , aku rindukan gelak tawa kau yang dulu . aku rindukan perangai kau yang dulu .
 kalau kau rasa kau tak boleh nak go on dengan aku , kau remove jekk aku dalam hidup kau . aku redha kalau ni keputusan kau . mungkin pedih tapi aku tau aku kena terima jugakk . Thanks sebab pernah bersama dengan aku suka and duka . tengs a lot babes . 



kbai !

0 comments: