BLOGGER TEMPLATES AND Gaia Layouts »

Followers

Wednesday, May 11, 2011

BERFIKIR SEJENAK

ha , hello stalkers and readers sekalian . kenape mesti post aku bertajuk taken ye . ahakss ! aku pon tak tau ..hahahhahahahahahha .. demam masih setia disisi aku sekarang ni tambahtambah pulak dengan saket tekak yang setia bersama dengan cik demam . bila lahhh cik demam and cik batuk  nak kembali sehad seperti sedia kala . suda tak tertahan rasanya nak tanggung saket tekak yang teramat saket ni.

aku terduduk dan termenung berfikir sejenak :

kadangkadang kita tak pernah sedar kita ada buad salah dekat orang lain and kadangkadang kita da nampak salah yang kita buad tu cuma kita jea buad tak tau . 

kadangkadang kita kena sedar ade orang yang suka kita dan ada orang yang tak suka kita . kita kena ingat sememangnya tak semua orang akn suka dekat kita .

kadangkadang kita bersyukur dengan apa yang kita ada kerana sememangnya apa kita ada tu tak semua orang ada . malah ada yang lebih susah dari kita .

kadangkadang kita sebagai manusia tak lepas dari buad kesilapan , apa yang perlu kita buad is berazam untuk berubah kepada yang lebih baik dari sekarang .

kadangkadang kita rasa kita da cukup bagus di mata semua orang tapi harus kita ingat bahawa tiada yang sempurna melainkan -NYA .

kadangkadang kita rase terlalu merendah diri dengan kekurangan kita tapi ingat lah sesuatu bahawa , kekurangan itu yang akan mendatangkan kesempurnaan dan kesempurnaan itu hanya akan membawa kepada kekurangan .

ya , itulah yang aku praktikkan sekarang ni . aku cuba untuk berubah menjadi orang yang lebih baik dan lebih matang dari semuanya . hanya itu yang aku mahu . berubah dan berubah !

tapi , bukan mudah untuk berubah sekelip mata . perubahan itu akan lahir secara beransur ansur . semoga apa yang aku share ni boleh membuadkan kita berfikir sejenak .

menyedari sesuatu dari awal adalah lebih baik dari menyedari apabila tiada apa yang boleh diubah . bila nasi dah jadi bubur , sory to say la kan ! takde apa yang boleh diubah .

kita harus engat bahawa , kita hanya manusia biasa yang tak lepas dari buad kesilapan . 

p/s: semoga cik demam dan cik batuk cepat sembuh ya . aku nak keja ni . rindu sama cikgulahaty aku ." MOHD REDZUAN B. YUSOF" .



0 comments: